Home - maciejdziedzic.pl
  • Inne
  • Muzyka na YouTube
  • Muzyka na Instagramie
  • Muzyka na Facebooku
  • Strategia Social Media
  • Korpo, agencje i hiphop. Jak to ugryźć i się nie zatruć?
    czytaj więcej
    Kalendarz treści na Facebooku
    czytaj więcej
    Kto słucha Twojej muzyki? I dlaczego mają to być wszyscy?
    czytaj więcej
    Jak zarobić, nie wydając fizycznej płyty?
    czytaj więcej

    18

    04.2017

    Początki kariery muzycznej – jak budować swoją popularność w Internecie?

    Po panelu dyskusyjnym na XI konferencji „Muzyka, a biznes”, traktującym o karierze młodych zespołów, postanowiłem nieco rozwinąć poruszone tematy, rozszerzając kwestie marketingu internetowego młodych zespołów, które muszą powoli i mozolnie budować swoją popularność.

    Ten tekst nie jest polemiką – bo zaproszeni przez organizatorów goście nie powiedzieli niczego, z czym w gruncie rzeczy bym się nie zgadzał. Mamy jednak 2017 rok i bardzo brakowało mi w tej dyskusji odniesienia do tego, co młode zespoły lub solowi artyści, niezależnie do gatunku jaki reprezentują, mogą zrobić w Internecie, by zwiększyć swoje szanse na sukces. Dlatego też postanowiłem sam rozpisać się na ten temat i jednocześnie nagrać drugi odcinek swojego vloga.

    16

    01.2017

    Korpo, agencje i hiphop. Jak to ugryźć i się nie zatruć?

    Wpis jest poświęcony prezentacji, którą przedstawiłem na 68. Czwartku Social Media w Warszawie. Całość poświęcona jest współpracy agencji i ich klientów z polskim środowiskiem hiphopowym. Podczas ponad 30 minut starałem się omówić potencjał tkwiący w polskim hiphopie, przedstawić kilka statystyk oraz poteoretyzować na temat współpracy tych dwóch różnych światów, mając w pamięci pracę po stronie agencji i obecne doświadczenia z pracy w wytwórni. Wpis ten jest rozszerzoną wersją mojego wystąpienia.

    01

    07.2016

    Kalendarz treści na Facebooku

    Fanpage nie jest od wrzucania wszystkiego co popadnie. Kiedy mówimy o profilach muzyka lub wytwórni, wraz z popularnością wzrasta liczba treści, które trzeba „pilnie” opublikować. W takiej sytuacji niełatwo jest zapanować nad wszystkimi informacjami, które trzeba opublikować. Na szczęście zawsze możemy stworzyć kalendarz treści na Facebooku, w którym umieścimy rdzeń naszej komunikacji. Jak to zrobić?

    22

    06.2016

    Błędy w promocji płyt – jakie popełniamy i jak je wyeliminować?

    Promocja płyty, to po prostu single i informacje prasowe? Bzdura. O ile do promocji muzyki w mediach tradycyjnych podchodzi się bardzo poważnie, o tyle promocję płyty w Internecie często traktuje się zbyt pobłażliwie, sprowadzając wszystko do lajków i wyświetleń. Otóż nie! Czas na kilka słów o najczęstszych lub najpoważniejszych błędach w promocji płyt w Internecie.

    15

    06.2016

    Kto słucha Twojej muzyki? I dlaczego mają to być wszyscy?

    Muzycy zwykle przy promocji płyty chcą, by było o nich jak najgłośniej. Inaczej mówiąc – chcą, by wszyscy się o nich dowiedzieli. Wymagają od wytwórni, by informacje o ich płycie były po prostu wszędzie. I wiecie co? I właśnie dlatego są przyczyną najczęstszych błędów promocji muzyka i muzyki w Internecie.

    30

    05.2016

    Jak zarobić, nie wydając fizycznej płyty?

    Płyty, płyty, płyty… czy muzyk może zarobić nie wydając żadnego krążka w wersji fizycznej? Zastanawiałeś się jakie źródła dochodu maja artyści i wytwórnie, jakie mogą mieć i… jakie będą miały w przyszłości? Przeczytaj tekst, który ma nie tylko odpowiedzieć na powyższe pytania, ale też otworzyć dyskusję, bo system, który funkcjonuje na rynku obecnie, w dłuższym czasie jest tak naprawdę drogą donikąd.

    25

    05.2016

    Strategia FB Ads: preorder płyty

    Dla większości osób reklamy na Facebooku to po prostu sponsorowane posty, które włączasz przyciskiem promuj post. Ewentualnie ktoś tam wie coś o remarketingu ze strony. Czas żebyś sam przekonał się jak w łatwy sposób można wspomóc sprzedaż płyty na Twojej stronie internetowej.

    18

    05.2016

    Premiera płyty – jak zrobić ją dobrze?

    Nadchodzi dzień premiery Twojej płyty. Czy na pewno przygotowałeś się najlepiej jak mogłeś? Widzisz, nawet bazując na samych odsłuchach utworów z płyty powinieneś przygotować jakiś plan. Po co? Przecież to dla Ciebie ważny dzień – wiec tym bardziej powinno Ci zależeć na możliwie największej uwadze odbiorców.

    10

    05.2016

    Nieznani raperzy – ilu z nich ma szansę na sukces?

    Można napisać tekst, nagrać pod kradziony bit i puścić na YT. A potem czekać. Na sukces. Czyli coś, co nigdy nie nadejdzie. Możesz pisać wiadomości do wytwórni i wysyłać im linki do swoich numerów. I też czekać. Na pozytywną odpowiedź. Na coś, co też nie nadejdzie. Dlaczego? Bo nie masz pojęcia jak sprawić, by zainteresowali się Tobą ludzie i wytwórnie.

    10

    05.2016

    Rap-single na YouTube w pierwszym kwartale 2016 roku

    Jakiś czas temu na moim blogu mogłeś zapoznać się z podsumowaniem singli hiphopowych na YouTube w 2015 roku. Tym razem przyszedł czas na podsumowanie pierwszego kwartału obecnego roku – a co za tym idzie, parę ciekawych informacji na temat rapbiznesu. Gotowy?