5 pomysłów na podniesienie frekwencji za 500 złotych
  • Inne
  • Muzyka na YouTube
  • Muzyka na Instagramie
  • Muzyka na Facebooku
  • Strategia Social Media
  • 5 pomysłów na podniesienie frekwencji za 500 złotych

    Słaba frekwencja na koncertach? Nieskuteczne wydarzenia na Facebooku i słaba oglądalność zapowiedzi koncertowych? Większa liczba plakatów zaklejających miasta to bez wątpienia metoda skuteczna, ale nie jedyna. Dlatego też, w ramach dobrej rady, ale nie czegoś „co musisz zrobić”, 5 pomysłów, które pozwolą Ci podnieść frekwencję.

    Budżet – wiadoma sprawa, w przypadku koncertów jest naprawdę mocno ograniczony. Trzeba zapłacić za lokal, nagłośnienie, plakaty, rozklejaczy i często również zamieszczenie info w lokalnej gazecie czy serwisie internetowym.

    Celowo pominąłem działania już prowadzone – czyli zapowiedzi koncertów, a nawet całe utwory (jak ostatnio festiwal w Ełku). Nie znajdziesz tutaj także rad w stylu „wrzucaj info do serwisu lokalnych”. Wychodzę z założenia, że przychodzisz po coś nowego – i właśnie nowe pomysły i możliwości chcę Ci dostarczyć.

    Na potrzeby wpisu przyjmijmy, że masz do dyspozycji (po opłaceniu wszelkich innych kosztów organizacji koncertu) budżet w wysokości 500zł. Wiadomo – im masz tej kasy więcej, tym lepiej. Podzieliłem te 5 stów na 5 pomysłów, by rozdysponować maksymalnie efektywnie dostępny budżet. Główny cel: frekwencja na koncertach. Ma być wyższa, a to znaczy, że masz mieć z tego więcej kasy.

    Mój tekst to propozycja – nie zawsze wszystkie koncepcje sprawdzą się w Twoim przypadku, więc musisz odpowiednio kontrolować informacje na temat efektywności Twoich działań i dostosowywać poszczególne działania do ich wyników, swoich celów oraz sytuacji.

    ZANIM ZACZNIESZ…

    Jeżeli chcesz wykorzystać któryś z 5 poniższych pomysłów, będziesz potrzebował:

    – wydarzenia na Facebooku lub wydarzenia na (koniecznie) swojej stronie internetowej

    – zapowiedzi video umieszczonej w playerze Facebooka (nie YouTube’a!)

    – zaimplementowanego piksela Facebooka, który umożliwi Ci zastosowanie Web Custom Audience

    – aktywnego konta reklamowego na Facebooku

    Jeśli masz już to, czego Ci potrzeba, możemy ruszać. Pierwszy trzy pomysły dotyczą użycia samego Facebooka, kolejne wykorzystują Twoją stronę internetową. Dlaczego nie ma YouTube’a? Bo ludzie siedzą tam dla muzyki, nie informacji, którą odbiorą jako spam.

    Pamiętaj, że tekst na wszystkich grafikach reklamowych może zajmować maksimum 20% powierzchni grafiki – jeżeli tekstu będzie więcej, reklama nie przejdzie akceptacji Facebooka.

    WYKORZYSTAM FACEBOOKA!

    Pomysł #1 – skuteczna promocja Twojego wydarzenia

    Po co organizować konkursy, nabijać kilkaset osób na wydarzeniu, jeśli Twoja frekwencja na koncertach to zwykle  tylko 10% z nich? Zamiast tego lepiej takie wydarzenie podpromować poprzez Facebook Ads. Użyj do tego Menadżera Reklam lub Power Editora.

    Nie masz dużej liczby fanów? Stargetuj swoje reklamy na konkretne miasto, wybierz dobrze zainteresowania. To bardzo proste, a powinno zaowocować kolejnymi osobami biorącymi udział w wydarzeniu.

    Jeśli jesteś artystą, który ma duży fanpage, sprawdź w panelu profilu, czy w danym mieście masz dużo fanów. Tak? Świetnie – to znaczy, że warto reklamę swojego wydarzenia targetować na swoich fanów zamieszkałych w konkretnej lokalizacji i jej okolicach.

    Promuj je płacąc za kliknięcia (CPC) lub w oCPM wybierz koszt akcji.

    Przykładowy budżet: 100 PLN

    Pomysł #2 – wykorzystaj swoich fanów

    Ten pomysł będzie skuteczny w przypadku osób, których fanpage ma powyżej 1-2 tysięcy fanów (jeżeli jesteś lokalnym organizatorem) lub kilkunastu tysięcy fanów w przypadku muzyka, ale musisz sprawdzić w panelu fanpage’a, czy na pewno ktoś z danego miasta jest już Twoim fanem.

    W takim wypadku wybierz opcję promowania posta, nie wydarzenia. Dodaj post z linkiem do wydarzenia lub grafiką (a najlepiej post z grafiką i linkiem w treści posta) i wypromuj go wśród swoich fanów.

    Stargetuj reklamę na osoby lubiące Twój fanpage zamieszkałe w konkretnym mieście oraz jego najbliższych okolicach. W przypadku posta z wydarzeniem ustaw płatność za kliki lub akcje, w przypadku grafiki najlepiej będzie ustawić płatność za wyświetlenia (CPM).

    Sugerowany budżet: 100 PLN

    Pomysł #3 – czas zrobić zasięg

    Tu masz dwie możliwości. Możesz użyć posta z grafiką lub filmu z zapowiedzią koncertu, zależnie do tego czym dysponujesz. Jeżeli masz film, pamiętaj, by załadować go w player Facebooka – dzięki temu jego widoczność w Aktualnościach użytkowników będzie większa, a duża grafika filmu wzbudzi większe zaangażowanie niż mała ikona filmu na YouTube. Film będzie zawsze najlepszym wyjsciem – w końcu to artysta zwracający się do potencjalnych koncertowiczów. Zawsze to najlepiej oddziaływało w przypadku działań, któych głównym celem jest większa frekwencja na koncertach.

    Stargetuj reklamy na dane miasto oraz jego okolice, pamiętaj o tym, że chcesz trafić do osób zainteresowanych artystą i koncertem – wybierz więc dobrze wiek grupy docelowej oraz jej zainteresowania. Jeżeli mieszkasz w mniejszy mieście – wystarczy miastom + wiek.

    W przypadku posta z grafiką promuj go płacąc za wyświetlenia (CPM), natomiast post z filmem opłać za pomocą formatu CPC lub oCPM.

    Sugerowany budżet: 150 PLN

    WYKORZYSTAM STRONĘ!

    Pomysł #4 – dotrzyj do osób najbardziej zainteresowanych

    To już bardziej zaawansowana sprawa – musisz posiadać stronę z wpisem o wydarzeniu oraz zaimplementowany w kodzie strony piksel Facebooka. Dlaczego?

    Piksel zbiera użytkowników Facebooka do Twojego Custom Audience. Dzięki temu możesz skierować reklamy na Facebooku do osób, które odwiedzają Twoją stronę, a to znaczy, że…. Są zainteresowane Tobą jao artystą lub Twoim lokalem i imprezami w nim – zależnie od tego kim jesteś. To pozwala na dotarcie od razu do osób, wśród których prawdopodobieństwo pojawienia się na koncercie jest największe.

    Możesz promować wśród nich wydarzenie (po co, skoro masz już je na stronie?), film, posta z grafiką lub posta z linkiem do strony. Wszystko po to, by stale przypominać im o wydarzeniu.

    W przypadku filmu lub posta z linkiem ustaw płatność za kliknięcie (CPC), w przypadku filmu CPC lub oCPM – płatność za akcję.

    Sugerowany budżet: 100 PLN

    Pomysł #5 – wykorzystaj coś, co już masz

    Jeżeli dbasz o swoją stronę i zamieszczasz na niej newsy oraz relacje z koncertów, to w połączeniu z pikselem Facebooka, a konkretnie użyciem Web Custom Audience, masz w rękach bardzo silną broń. Jeżeli ktoś regularnie odwiedza Twoje relacje, to prawdopodobnie wpadnie na kolejny event, który mu podsuniesz.

    Wystarczy skierować reklamy na swoje Custom Audience, odpowiedni je stargetować (wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania) i sru – możesz promować post, film, post z linkiem etc.

    Sugerowany budżet: 100 PLN


    Te 5 pomysłów nie zadziała lepiej niż plakaty na mieście – ale pozwoli Ci dotrzeć do koncertowiczów w miejscu, w którym spędzają najwięcej czasu, na Facebooku. Jednocześnie wspomogą Twoją stronę. Te działania służą stałemu przypominaniu o koncercie, podbiciu sprzedaży biletów i świadomości samego istnienia eventu. Jeżeli zdecydujesz się ich użyć, zrób to mądrze.

    Data dodania: 13.07.2014 Kategoria: Muzyka na Facebooku
    Tagi: , , , , , ,