BAZY DANYCH: Remarketing FB - maciejdziedzic.pl
  • Inne
  • Muzyka na YouTube
  • Muzyka na Instagramie
  • Muzyka na Facebooku
  • Strategia Social Media
  • BAZY DANYCH: Remarketing FB

    Remarketing Google znany jest  większości sklepów internetowych działających w branży muzycznej. Jest jednak również możliwość remarketingu przez Facebooka, o której wie niewielu, prawie nikt. Poza tym istnieje możliwość wykorzystania już zebranych danych do wyświetlenia reklam np. swoim klientom. Mechanizm remarketingu może też być przydatny również wytwórniom. Czym właściwie jest remarketing na Facebooku i jak go zastosować?

    Zanim poznasz sam system, słów kilka o Custom Audiences i Lookalike Audiences, czyli bardzo przydatnych możliwościach wykorzystania swoich baz danych do targetowania reklam na Facebooku.

    CUSTOM AUDIENCES

    CA umożliwia Ci zaimportowanie do systemu Facebooka numerów telefonów, adresów mailowych, Facebook IDs, które już posiadasz. Co Ci to da? Dzięki temu możesz skierować swoje reklamy do osób, które już robiły u Ciebie zakupy, zapisały się do newslettera i tak dalej. Efektywność Custom Audiences jest bardzo duża w porównaniu do zwykłego targetowania adsów. To jedna z wielu możliwości wykorzystania swoich baz danych.

    Pamiętaj –  do systemu trzeba zaimportować pliki w formacie .txt. lub .csv. Nie importujesz niczego poza wymaganymi danymi – czyli adresami mailowymi, numerami telefonów lub Facebook ID.

    Remarketing FB - Custom Audience 1

    By stworzyć Custom Audience w oparciu o Twoje dane, wejdź w menadżera reklam, a następnie w menu po lewej stronie kliknij „Audiences”. Następnie w lewym górnym rogu wybierz przycisk „Create Audience”.

    Remarketing FB - Custom Audience 2

    Następnie wybierz pierwszą opcję od góry, by przejść do ostatniego kroku. Wpisz nazwę swojego CA, jeżeli chcesz, dodaj jej opis, po czym wybierz typ danych (maile, nr telefonów, facebook id’s) i załaduj plik. Kiedy stworzysz swoje CA, nie będzie jeszcze gotowe do użytku. Facebook musi sprawdzić, ile z załadowanych przez Ciebie maili/nr telefonów jest przypisanych do kont w serwisie. Kiedy to zrobi, dostaniesz powiadomienie o możliwości użycia Custom Audience.

    LOOKALIKE AUDIENCES

    Lookalike Audience to baza użytkowników stworzona przez Facebooka na podstawie bazy, którą wskazałeś. Możesz stworzyć LA na podstawie fanów fanpage’a do którego masz dostęp, zapisanej target grupy lub CA, które posiadasz na danym koncie. Prościej – możesz stworzyć bazę użytkowników podobnych do fanów fanpage’a X, jeżeli masz na nim uprawnienia.

    Facebook sprawdza fanów we wskazanej przez Ciebie bazy pod względem wielu czynników – m.in. polubieni, wieku, zamieszkania etc. Dzięki temu otrzymujesz od Facebooka bazę osób podobnych do osób, które już znajdują się np. w bazie Twoich klientów (jeżeli stworzyłeś LA na bazie CA klientów).

    Co Ci to daje? Docierasz do grupy, która jest podobna np. do Twoich obecnych słuchaczy – a skierowanie do nich reklam pozwala Ci na poszerzenie tej grupy. Szansa na zainteresowanie się Twoją reklamą jest dużo większa niż w przypadku użycia standardowego targetowania Facebook Ads.

    Remarketing FB - Lookalike Audience 1

    Utworzenie Lookalike Audience wymaga skorzystania z Power Editora. Czym jest przeczytasz tutaj, a jak go używać tutaj. Kiedy już go otworzysz, w lewym rogu będziesz miał opcję rozwijanego menu, w którym musisz wybrać „Audiences”.  Następnie, znowu w lewym rogu, ale już w menu „Create Audience” musisz wybrać „Lookalike Audience”.

    Remarketing FB - Lookalike Audience 2

    Pojawi się nowe okno, w którym musisz wybrać bazę, na podstawie której Facebook utworzy LA. To może być fanpage lub Custom Audience. Następnie kraj, w którym mają się znajdować użytkownicy w nowej bazie. Ostatnią funkcją jest optymalizacja bazy pod względem podobieństw do użytkowników w bazie podstawowej – system może skupić się na podobieństwie użytkowników lub raczej na zasięgu, co oznacza, że w LA będą ludzie mniej podobni do Twojej bazy podstawowej. Nie przeginaj w stronę zasięgu – wiem, ze cyferki kuszą, ale efekt może być taki, że system wyrzuci Ci wszystkich użytkowników w Polsce, więc zamiast być bliżej swojego celu, będziesz nadal dokładnie w tym samym miejscu.

    Lookalike Audience nie jest gotowe do użytku od razu – system potrzebuje od kilku do kilkunastu godzin na budowę bazy. Gdy skończy, otrzymasz powiadomienie na Facebooku.

    REMARKETING FB

    Czas na remarketing na Facebooku przy zastosowaniu piksela Facebook Conversion Pixel. Czy byłeś kiedyś na zalando.pl albo szukałeś jakiejś zagranicznej wycieczki? Jeżeli tak, to po dokonanej wizycie na karcie produktu, kiedy już wszedłeś na Facebooka, prawdopodobnie zobaczyłeś reklamę ostatnio oglądanego produktu po prawej stronie lub jakąś ofertę wycieczki w swoich Aktualnościach. To właśnie umożliwia piksel. Jeżeli chcesz dobrze wykorzystać jego możliwości – to jest ten moment, żeby na serio się skoncentrować, wyłączyć TV, wypić energetyka i starać się wszystko zrozumieć jak najlepiej.

    Data dodania: 25.05.2014 Kategoria: Muzyka na Facebooku
    Tagi: , , , , , ,