Czy powinieneś używać Facebook Ads? — maciejdziedzic.pl
  • Inne
  • Muzyka na YouTube
  • Muzyka na Instagramie
  • Muzyka na Facebooku
  • Strategia Social Media
  • Czy powinieneś używać Facebook Ads?

    Wśród muzyków oraz wytwórni panuje przekonanie, że najlepsze działania to takie, które są darmowe. Trudno odmówić im racji kiedy mówimy o muzyku popularnym, angażującym swoje duże społeczności w różnych miejscach mediów społecznościowych. Co jednak w sytuacji kiedy mamy do czynienia z muzykiem, którego popularność trzeba zbudować; osoby, która na jakiś czas zniknęła z rynku lub kiedy po prostu coś nie idzie tak jak powinno?

    Wpis, który przeczytasz jest przedstawieniem mojego punktu widzenia. Być może sam znajdziesz inne rozwiązanie lub wpadniesz na pomysł, którego efekty będą o wiele lepsze. Nie traktuj moich słów jako wyroczni, lecz jak coś, co ma skłonić Cię do myślenia.

    Zmiana punktu widzenia

    Zaczynając się nad użyciem kampanii Facebook Ads, pierwsza rzeczą jaką większość muzyków powinna zrobić, jest zmiana podejścia. Reklamy to nie kara lub zło konieczne, za które musisz płacić. Adsy to system, który przy odrobinie wiedzy i umiejętności może przynieść Ci odpowiednie efekty.

    Użycie Facebook Ads stanowi możliwość dotarcia do większej grupy osób, przypomnienia im o sobie i nakłonienia do zakupu Twojej płyty (lub realizacji innego celu). I tak powinieneś to traktować. Kampania Fb Ads jest dodatkiem, środkiem wspomagającym Twoją promocję w drodze do celu, jakim jest sprzedaż płyt/liczba wyświetleń teledysków itd.

    Zrozumienie możliwości

    Chcąc reklamować się na Facebooku musisz rozumieć możliwości systemu. Często zdarza się, że adsów używa się nieodpowiednio, niedbale albo stawia się przed nimi nierealne cele. Efektem jest wyciąganie błędnych wniosków i negatywna opinia oraz zniechęcenie do kolejnych eksperymentów.

    Targetowanie po wieku, lokalizacji, zainteresowaniach, zachowaniu, lokalizacji reklamy – to tylko niektóre z możliwości, które w połączeniu z Twoimi postami są elementami złożonych strategii reklamowych prowadzących Cię do osiągnięcia założonych efektów. Więcej o reklamach dowiesz się w przewodniku po kampaniach Facebook Ads.

    Odpowiedź na pytanie

    Zmierzając do odpowiedzi na pytanie zawarte w tytule, musimy pamiętać, że reklamy nie są lekarstwem na wszystko i nie zastąpią działań PR-owych, budowania dużej i mocno zaangażowanej społeczności. Jak już mówiłem – to wsparcie innych działań, które ma zapewnić odpowiedni zasięg i akcję użytkownika.

    Muzyk powinien używać Facebook Ads w określonych przypadkach i tylko w momencie, gdy sam umie zbudować kampanię lub istnieje ktoś, kto zrobi to za niego. Nie powinieneś z nich korzystać, jeżeli masz możliwość realizacji celu (np. jak największy zasięg informacji o nowej płycie) poprzez inne środki, takie jak newsy PRowe, wywiady, wlepki etc.

    „Określone przypadki” to sytuacje, w których masz do dyspozycji treść mocno angażującą odbiorców. Teledysk, krótkie video, dobrze skonstruowana strona internetowa. Nie każda informacja warta jest płatnej promocji. Sytuacja idealna to taka, w której wszystkie najważniejsze informacje o Tobie i Twojej płycie zawarte są na Twojej stronie internetowej. Promowanie wywiadów, sesji zdjęciowych, udziału w programie telewizyjnym powinieneś ograniczyć tylko do publikacji zwykłego posta na fanpage’u. Promowanie tej treści jest głównie po stronie jej właściciela tzn. serwisu internetowego, stacji telewizyjnej, gazety. Twój interes to pozyskanie jak największej społeczności, angażowanie jej w maksymalnym stopniu i sprzedaż określonej liczby płyt.

    Decydując o przebiegu kampanii powinieneś przemyśleć nie tylko strategię kampanii, lecz również przebieg promocji w Internecie. Wszystkie wywiady powinny pojawiać się w określonym momencie, tak jak bannery na serwisach czy reklamy na Facebooku. Do odpowiedniego przygotowania się na promocję swojej muzyki przyda Ci się kalendarz contentowy na Facebooka – a jeżeli chciałbyś zaplanować działania szersze niż tylko Facebook, możesz skorzystać z przykładowego planu strategii promocji płyty w Internecie.


    To wszystko w tym wpisie – dziękuję za dotarcie aż tutaj. Mam nadzieję, że skłoniłem Cię do przemyśleń. Jeżeli chcesz się nimi podzielić, możesz skorzystać z komentarzy poniżej.

    Data dodania: 03.11.2015 Kategoria: Muzyka na Facebooku
    Tagi: , , , ,