Czym jest cykl "Internety mówią"? - maciejdziedzic.pl
  • Inne
  • Muzyka na YouTube
  • Muzyka na Instagramie
  • Muzyka na Facebooku
  • Strategia Social Media
  • Czym jest cykl “Internety mówią”?

    Fani. Bez nich nie byłoby muzyków. Nie oszukujmy się – gdyby nie ich zaangażowanie i pieniądze rynek muzyczny w Polsce by nie istniał. Jedni muzycy chcą z nimi trzymać kontakt, inni go faktycznie mają, kolejna część nie udaje, że ma to gdzieś i robi tylko to, co konieczne. Internet pozwala jednak na coś, co do tej pory nie było możliwe w tak zaawansowanym stopniu – na naprawdę wnikliwe słuchanie opinii. Bo czy muzycy i wytwórnie faktycznie wiedzą co mówią i myślą słuchacze? I czy wiedzą jak mogą to wykorzystać z korzyścią dla siebie?

    Odpowiadając na pytanie we wstępie. Nie, nie wiedzą. Czytanie komentarzy pod klipami czy komentarzy na Facebooku to tylko mała część tego co naprawdę mówi się o danej płycie, utworze czy artyście. I nie ściemniajcie – drodzy muzycy i wytwórnie, opieracie się jedynie na tym co mówią ludzie na Waszych profilach, słuchacie w większości tylko pozytywnych opinii, a jedynymi wyznacznikami popularności w Internecie są wyświetlenia i liczba fanów. Tym właśnie dla Was jest obecność w mediach społecznościowych. Słuchaniem tego, co po prostu chcecie usłyszeć. Widzeniem tylko tego, co chcecie zobaczyć. Nawet w takim przypadku omija Was jednak wiele cennych informacji.

    Obecnie w narzędziu monitorującym mam kilka starszych tematów, głownie hiphopowych. To dane już zebrane, przeanalizowane – szkoda byłoby marnować tyle włożonej pracy, więc wykorzystam je właśnie do tych wpisów. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie by w przyszłości zrobić analizy dotyczące artystów zupełnie niehiphopowych – jednakże tylko w kwestii wydarzeń bieżących lub mających miejsce w przyszłości, nie archiwalnych. Jeżeli masz jakieś propozycje – daj znać w komentarzach, zobaczymy co da się zrobić.

    Cykl “Internet mówi” to zbiór wpisów bazujących na wynikach zebranych dzięki Brand24. Jego celem jest pokazanie możliwości jakie daje monitoring muzykom i wytwórniom oraz (prawdopodobnie) pierwsze w Polsce analizy opinii na temat muzyków, utworów, płyt jakie ukazują się w polskiej sieci. Dodatkową korzyścią jest możliwość wyciągnięcia wniosków przydatnych pracownikom wytwórni muzycznych odpowiedzialnych za promocję płyt i artystów.

    Każdy z wpisów będzie miał inne zadanie. Tematyka wpisów wygląda następująco:

    1. Czego nie dowiedzą się muzycy bez monitoringu?

    2. Rozporzestrzenianie się utworu i sentyment opinii.

    Utwór: Zaraza – “Dom Zły”

    3. Długość życia utworu muzycznego w Internecie.

    Utwór: Kajman – “5 minut”

    Wpisy pojawiać się będą w każdą środę o godzinie 14:00. Masz jakiś pomysł na to, kogo wrzucić w monitoring? 😉

    Data dodania: 07.01.2014 Kategoria: Muzyka na Facebooku
    Tagi: , , , , , , ,