Facebook Ads: po co muzykom reklamy na Facebooku? - maciejdziedzic.pl
  • Inne
  • Muzyka na YouTube
  • Muzyka na Instagramie
  • Muzyka na Facebooku
  • Strategia Social Media
  • Facebook Ads: po co muzykom reklamy na Facebooku?

    Chciałbyś zdobyć kolejnych fanów? A może zależy Ci na wyświetleniach teledysku? Chcesz ściągnąć więcej ludzi na swoją stronę lub zwiększyć frekwencję na koncertach? Facebook Ads nie są same w sobie rozwiązaniem, które Ci pomoże. Jednak lekko kombinując oraz uświadamiając sobie możliwości reklamy na Facebooku sprawisz, że informacja, na której Ci zależy, osiągnie lepsze efekty niż myślisz. Organiczny zasięg jest coraz mniejszy, być może jeszcze w tym roku spadnie do 0% – co wtedy zrobisz drogi muzyku? 

    Facebook Ads to nadal w wielu branżach zagadnienie dość tajemnicze – a szkoda, bo wielu mogą przynieść świetne efekty, o ile są rozsądnie używane.  Pierwszym aspektem jaki należy poruszyć to korzyści ogólne.

    Korzyści ogólne

    I tak, reklamy na Facebooku pomogą branży muzycznej w odniesieniu konkretnych korzyści:

    Facebook Ads: Korzyści z reklamy na Facebooku

    Korzyści ogólne? One w zdecydowanej większości zależą od tego co znajduje się na stronie. Reklamy na Facebooku są tylko środkiem do celu – nie zapewniają jego realizacji. Jeżeli kliknę w linka, to przeniosę się do strony zewnętrznej. Jednak to czy ostatecznie dokonam zakupy zależy od tego jak łatwa będzie dla mnie droga zakupu. To, czy przeczytam Twój wpis zależy do wyglądu strony, treści oraz pierwszych kilku zdań. To, czy przyjdę na Twój koncert poza ceną, gatunkiem muzycznym, reputacją miejsca koncertu i popularnością artysty zależy również np. od wyglądu plakatu.

    Wskaźniki efektywności

    Czas na określenie wskaźników, które powiedzą nam coś o efektywności naszych reklam. Tak jak przy wszelkich działaniach, taki i reklamy powinny mieć swoje konkretne KPI (czym konkretnie są KPI opisałem tutaj).

    Facebook Ads: Wskaźniki efektywności reklamy na Facebooku

    Gdzie się podział CTR?

    CTR – czyli Click-Through Rate, określa efektywność Twojej reklamy w miejscu jej wyświetlania, biorąc pod uwage liczbę kliknięc i wyświetleń. CTR obliczasz tak: liczba kliknięć w reklamę/liczba wyświetleń reklamy x 100%.

    To wskaźnik, który wielu marketerów uwielbia – głównie dlatego, że nie mogą sprawdzić właściciwej efektywności swojej reklamy. Tzn. nie mogą lub nie chcą. Wolą kreslać efektywność reklam poprzez CTRy – nie biorąc pod uwagę właściwych efektów, jakie wywołała reklama. Czy na pewno ten wskaźnik jest taki zły? Niekoniecznie.

    Wysoki CTR oznacza wysokie zainteresowanie Twoją reklamę – co świadczy o jej dobrym dopasowaniu do grupy docelowej, umiejscowieniu w serwisie oraz atrakcyjnej treści. Tworząc reklamy na Facebooku musisz brać pod uwagę CTR i starać się, by w przypadku postów z linkiem do strony zewnętrznej (również w do YouTube!) był jak najwyższy.

    Niestety kliknięcie nie oznacza pełnej realizacji Twojego celu – reklama posiadająca nawet bardzo wyoski CTR może Ci się nie zwrócić. Ludzie nie oglądną teledysku, nie zakupią nic, wyjdą ze strony po kilku sekundach. Dlatego tak ważna jest analiza tego, co użytkownicy zrobili po kliknięciu. Co z tego, że uzyskasz 1000 kliknięć, jeżeli Ci użytkownicy nie przynieśli Ci żadnej korzyści, a Ty jesteś w plecy finansowo? Tylko kilka złotych, ale zawsze coś.

    Wpływ na efektywność

    Przeprowadzając kampanie reklamowe trzeba mieć też świadomość wszystkich czynników jakie wpływają na efektywność reklam. Wydaje Ci się, że chodzi tylko o budżet i typ postu? Nic bardziej mylnego. Krótki i ogólny przegląd czynników wpływających na wyniki reklamy wygląda tak:

    Facebook Ads: Co wpływa na efektywność reklamy na Facebooku

    Budowa kreacji to temat bardzo zbliżony do już poruszonej przeze mnie niedawno kwestii budowy postów.

    Targetowanie omówię we wpisie, który opublikuję już za cztery dni, natomiast o formatach reklam przydatnych branży muzycznej oraz ich umiejscowieniu przeczytasz już w środę..

    Co jeszcze? To chyba na ten moment byłoby na tyle. Poza wyżej wspomnianymi wpisami do końca tygodnia zapoznasz się także z tutorialem – czyli przewodnikiem, który pokaże CI jak krok po kroku dobrze zastosować Facebook Ads w zależności od swoich celów.

    Jeżeli masz jakies pytania – zapraszam do zadania ich w komentarzach lub poprzez formularz kontaktowy.

    Data dodania: 11.05.2014 Kategoria: Muzyka na Facebooku
    Tagi: , , ,