FACEBOOK ADS: Targetowanie Facebook Ads - maciejdziedzic.pl
  • Inne
  • Muzyka na YouTube
  • Muzyka na Instagramie
  • Muzyka na Facebooku
  • Strategia Social Media
  • FACEBOOK ADS: Targetowanie Facebook Ads

    Nadal widzę dużą liczbę reklam, które nie powinny do mnie trafiać. I założę się, że Ty również. Ile z nich to reklamy dotyczące muzyki? Zapewne bardzo mała część – jednak to głównie dlatego, że póki co niewielu ich używa. Jeżeli już, to są one zwykle niedostosowane pod kątem targetowania. Jako reklamodawca musisz wiedzieć do kogo dociera Twoja reklama. Im lepsze jej dostosowanie do odbiorcy, tym lepszy wynik uzyska. Czy na pewno wiesz jak je targetować?

    Na początek dwa proste przykłady:

    Według Twojego fanpage’a posiadasz fanów głównie w wieku 13-20 lat. Czemu w takim razie wyświetlasz reklamę teledysku ludziom w wieku 26 lat? Jeżeli grasz koncert w Gdańsku, to czemu w moim Feedzie pojawia się jego reklama mimo mojego zamieszkania w Łodzi?

    Twoją stronę odwiedzają ludzie w wieku 16-22 lata, co można łatwo wywnioskować z Google Analytics. Dodatkowo Twoja marka kojarzona jest raczej z jednym gatunkiem muzycznym. Zależy Ci na dokonanych zakupach. Dlaczego w takim razie nie dość, że promujesz galerię zdjęć, nie podajesz pod nimi linka, a widzi go osoba w wieku 26 lat?

    To tylko dwa przykłady, które widziałem dzisiaj w swoim News Feedzie. Wiecie dlaczego? Bo reklamy te nie zostały odpowiednio stargetowane.

    WEDŁUG CZEGO MOŻEMY TARGETOWAĆ REKLAMY?

    Targetowanie reklam na Facebooku jest naprawdę proste. Wymaga jednak myślenia, zwłaszcza w przypadku większej liczby kampanii i kreacji. Grafiki poniżej pokazują konkretne dane użytkowników, według których możemy targetować nasze reklamy.

    Facebook Ads: targetowanie reklam na Facebooku 1

    Proste targetowanie to podstawowe dane użytkowników, po jakich możemy stargetować nasze reklamy.

    Głębokie targetowanie wymaga lepszej znajomości naszej grupy docelowej. Musimy wiedzieć czym się mogą interesować, do jakich kategorii Facebooka można ich zaliczyć i tak dalej. To, które dane wykorzystamy do targetowania, zależy tylko od nas.

    Data dodania: 14.05.2014 Kategoria: Muzyka na Facebooku
    Tagi: , , , , ,