Jak rozbudować społeczność na Instagramie? - maciejdziedzic.pl
  • Inne
  • Muzyka na YouTube
  • Muzyka na Instagramie
  • Muzyka na Facebooku
  • Strategia Social Media
  • Jak rozbudować społeczność na Instagramie?

    Masz już profil, wiesz co publikować i jaką rolę pełni Instagram w promocji Twojej osoby. Co w takim razie zrobić, by zwiększyć liczbę śledzących na Instagramie? Możliwości jest kilka – najbardziej wartościowe znajdziesz w tym wpisie.

    Liczba śledzących Cię osób na Instagramie jest bez wątpienia bardzo ważna – o ile na Facebooku często wyznacza Twoją popularność na rynku muzycznym, o tyle na Instagramie stanowi o sile społeczności dość specyficznej, zamkniętej, złożonej z grupy osób mających specyficzne oczekiwania. Jak ją zwiększyć?

    Wpis, który przeczytasz jest przedstawieniem mojego punktu widzenia. Być może sam znajdziesz inne rozwiązanie lub wpadniesz na pomysł, którego efekty będą o wiele lepsze. Nie traktuj moich słów jako wyroczni, lecz jak coś, co ma skłonić Cię do myślenia.

    Tekst ten jest powiązany z sekcją „Muzyczna kariera na Instagramie”, mającą ułatwić poruszanie się w mediach społecznościowych muzykom na różnym poziomie popularności oraz ich managerom.

    Hashtagi

    Pierwszą i najważniejsza formą bez wątpienia są hashtagi, które dodajesz do swoich postów. Badania wskazują, że optymalna liczba przy każdym z nich to sześć lub siedem. Zwołują ruch z całego serwisu na Twój profil poprzez wyszukiwarkę tagów. Sprawia to, że powinny one być maksymalnie dobrze dobrane, po to by profil zyskał rozpęd. Jeżeli będziesz publikował posty dobre jakościowo dość często używając odpowiednich tagów, będzie stale widoczny w wyszukiwarce – a to z czasem zacznie oddziaływać na Twój profil nie tylko poprzez interakcje, lecz również poprzez nowych obserwujących.

    Pamiętaj, że nie tylko Ty używasz tagów – niezwykle ważne są dobre treści na Twoim profilu. Ktoś, kto znalazł Cię poprzez tagi, zanim Cię zaobserwuje (zwłaszcza jeżeli Cię nie zna) zapozna się z Twoim profilem.

    Oczywiście możesz zastosować tagi takie jak #follow4follow czy #f4f – to zapewne też podbije licznik, ciężko jednak zweryfikować efektywność tagów pod kątem późniejszego zaangażowania osób zdobytych w ten sposób.

    Treść Twoich fanów

    Treść tworzona przez Twoich fanów i dotycząca Twojej osoby oraz twórczoci to potężny nośnik informacji. Ilość takiego contentu będzie rosnąć wraz z Twoją popularnością. I w tym momencie niezwykle przydatny jest dedykowany Tobie hashtag. #TEDE, #Pih, czy jak paru finalistów z WBW 2015 – #teampejter oraz #teamfilipek.

    To dzięki nim znajomi Twoich słuchaczy/fanów dowiadują się o tym kim jesteś i co się u Ciebie dzieje. Tworzenie takiej treści możesz stymulować poprzez konkursy typu „zrób zdjęcie i oznacz tagiem”, lub konkursy na reposty. Sytuacją idealną dla każdego muzyka jest moment, w którym tag jest kojarzony ze stylem życia ludzi je dodających lub jakimś przedmiotem i zaczyna dystrybuować się sam. W takim przypadku informacja o Tobie wraz z liczbą śledzących powinna mocno wzrastać.

    Oczywiście im większa Twoja popularność oraz działania promujące profil, liczba takowych treści będzie rosnąć, a wraz z nią społeczność profilu. Zdjęcia z koncertów, zdjęcia z Tobą, fotografie płyt lub sytuacji, w których Cię słuchają – dbaj o to, by wykorzystywać takie treści do maksimum i podłączaj się pod tagi dotyczące Twojej twórczości wykreowane przez Twoich słuchaczy.

    Zewnętrzne serwisy

    Jako muzyk, poza Instagramem, masz lub powinieneś posiadać inne kanały komunikacji, takie jak Facebook, Snapchat czy kanał YouTube. Jeżeli nie masz ich Ty, zapewne ma je Twoja wytwórnia. Linkowanie z nich do zdjęć na Instagramie to coś, co zwiększa zasięg Twojej informacji i pozwala na zwiększenie liczby obserwujących.  W przypadku Facebooka mówimy o udostepnieniu zdjęcia na fanpage’u przez aplikację Instagrama. Gdy używasz Snapchata po prostu poproś o follow, w tekście wstawiając nazwę użytkownika. YouTube wydaje się najprostszy – link w opisie filmu.

    Nie zapominaj jednakże również o informacjach prasowych w internetowych serwisach muzycznych. W oficjalnych newsach zawsze warto dodać linka do profilu na Instagramie, jeżeli natomiast Twoje zdjęcie trafi do plotkarskich serwisów – nie zapomnij poprosić ich o podlinkowanie Twojego profilu. Oni też chcą żyć w zgodzie z artystami, by mieć swobodny dostęp do informacji o Tobie, więc w większości przypadków nie powinni mieć problemu z linkiem.

    Własna strona internetowa

    Twoja własne miejsce w sieci jest świetnym odnośnikiem do profili w mediach społecznościowych. Jeżeli jest wystarczająco popularna, a Ty często o niej przypominasz, przy odpowiedniej ekspozycji linków potrafi zdziałać cuda. Jeżeli decydujesz się na stronę, bez wątpienia powinieneś pamiętać o jasnej informacji dla użytkownika,  gdyż ten trafiając z dowolnego odesłania będzie chciał sprawdzić Twoje profile społecznościowe w poszukiwaniu nowych informacji.

    Jeżeli sam nie posiadasz strony, zadbaj o swoje miejsce na stronie wytwórni – w takim wypadku działają na Ciebie również odesłanie z innych profili artystów, wszystko jest kwestią umieszczenia odnośnika.

    Reklamy

    Kolejną opcją, niestety już nie darmową, są reklamy na Instagramie. Obecnie wśród obecnie dostępnych możliwości nie ma jednak optymalizacji pod cel, którym byłoby pozyskanie nowych obserwujących. Jednak posty odnoszące do strony zewnętrznej lub promocja video dość skutecznie działają na liczbę osób, które Cię śledzą oraz interakcje wobec postu.

    Reklamy są opcją, którą powinieneś rozważyć, ale decydować się tylko w ostateczności – najpierw powinieneś zadbać o wykorzystanie wszelkich innych możliwości pozyskania kolejnych followersów. Pieniądze nie są do tego niezbędne, a w serwisie takim jak Instagram trudno oszacować wartość fanów pozyskanych w ten sposób.

    Co decyduje o Twojej popularności na Instagramie?

    Wyżej masz podane „na tacy” cztery najbardziej efektywne sposoby pozyskania obserwujących na Instagramie. W pewnym momencie, przy kilkudziesięciu tysiącach osób oraz dużej popularności na rynku muzycznym profil zaczyna rozpędzać się sam. Jednak nie oznacza to, że o powyższych rzeczach powinieneś zapominać.

    Czy sam Instagram pomoże Ci stać się popularnym muzykiem? O specyficznej roli jaką pełni ten serwis w promocji muzyka powiedziałem więcej w innym wpisie, natomiast ujmując to w skrócie – popularność w tym serwisie jest tylko odzwierciedleniem tego, co dzieje się z Tobą i Twoją twórczością w innych kanałach komunikacji. Nie jest serwisem, w którym możesz budować podstawy swojej rozpoznawalności jako muzyka.


     

    Dzięki za dotarcie do tego momentu – to na ten moment wszystko, co mam do powiedzenia na temat sposób powiększenia bazy śledzących Cię osób na Instagramie. Jeżeli masz jakieś pytania, skorzystaj z komentarzy poniżej postu lub skontaktuj się ze mną. Będę również wdzięczny za lajka pod wpisem – wiadomo, zasięg jest ważny.

    Jeżeli chcesz wrócić do sekcji poświęconej Instagramowi, kliknij tutaj.

    Data dodania: 19.01.2016 Kategoria: Muzyka na Instagramie
    Tagi: , ,