Dystrybucja treści: 5 pomysłów na dystrybucję treści
  • Inne
  • Muzyka na YouTube
  • Muzyka na Instagramie
  • Muzyka na Facebooku
  • Strategia Social Media
  • Dystrybucja treści: 5 pomysłów na efektywną dystrybucję treści

    Dystrybucja treści, część 3 – tym razem kilka słów na temat 5 elementów efektywnej dystrybucji treści. Każdy z nich jest tak samo ważny i każdy powinien być wykorzystany przez Ciebie niezależnie od tego na jaką skalę działasz. “5 pomysłów na…” brzmi jak grupa YouTuberów lub przepis na obiad, ale tym razem do czynienia masz z przepisem na efektywność Twoich działań. Let’s go!

    To ostatni z trzech wpisów dotyczących dystrybucji treści w Internecie. Cykl przeznaczony jest zarówno dla początkujących, jak i dla zaawansowanych osób. Dla małych, średnich i dużych marek oraz serwisów newsowych. Przydatny zarówno przy content marketingu, jak i przy planowaniu innych akcji, nawet tych ograniczonych tylko do Facebooka.

    W cyklu opublikowałem trzy wpisy:

    O co właściwie chodzi? – parę zdań o dystrybucji treści

    Strategia dystrybucji – kilka słów o budowie strategii dystrybucji treści,

    – Efektywna dystrybucja – 5 elementów efektywnej dystrybucji treści, właśnie zaczynasz go czytać

    Targetowanie treści

    Czy nie jest tak, że interesują Cię treści, które najmocniej dotyczą Ciebie? Tzn. Twoich zainteresowań, problemów, lokalnej społeczności w której funkcjonujesz? Idąc dalej, bardziej przyziemnie – czy reklamę z poradnikiem dotyczącym kredytów we frankach będziesz promował na fejsie, targetując reklamę na fanów Śląska Wrocław?  Czy do polecenia informacji znajomym nie kusi Cię wartościowa informacja dotycząca Waszego wspólnego środowiska?

    No właśnie. Tworząc treść, a potem ją dystrybuując, pomyśl do kogo ma trafić. Już na etapie jej tworzenia pomyśl, jak swój koncept przedstawić w sposób prosty i interesujący dla osób, które mają być tą treścią zainteresowane. To ważne, zwłaszcza przy serwisach newsowych – mikrotargetowanie treści może przynieść odpowiednie efekty w postaci ruchu wygenerowanego dzięki udostępnieniom specyficznej społeczności.

    “Pisanie pod społeczność”, to nie pisanie dla łatwego zdobycia kliknięć. Nie baw się w tanie sensacje, więcej zyskasz, jeżeli stworzysz jakościowe (nawet jeśli to prosty ranking) treści, które dadzą poczucie odbiorcom, że mogą do Ciebie wrócić po więcej informacji, które im pomagają i nie przekłamują prawdy. Przy mikrotargetowaniu szczególnie musisz dbać o wartość dodaną dla użytkownika.

    Dystrybucja treści: Targetowanie treści

    Social Plugins

    Ile już o tym nie mówiono? A teraz sprawdź ich umiejscowienie na największych polskich stronach – wszystkie pluginy to albo wtyczki o domyślnym wyglądzie, ewentualnie lekko zmodyfikowane. I zawsze umiejscowione w miejscach totalnie do kitu.

    Social Plugins traktuje się jako element “dajmy go, żeby user mógł polecić naszą treść”. I to jest główny problem. Powinny być traktowane jako element ułatwiający polecenie treści, a nie jedynie umożliwiający jej udostępnienie.

    Teraz popatrz na DailyMail lub BuzzFeed i inne zachodnie serwisy. Widzisz różnicę?

    Umieszczenie wtyczek na początku i końcu treści to jedno. Umożliwienie share’u zdjęcia to drugie. Wygląd wtyczek społecznościowych to trzecie.

    Tekst udostępnisz na Twitterze, Facebooku, G+ i LinkedInie. Przy obrazkach dochodzi jeszcze Pinterest. Jeżeli jednak nie piszesz stricte biznesowo albo nie tworzysz treści dla konkretnej branży – to po co Ci we wtyczkach LinkedIn? Dobierz wtyczki pod kątem odbiorców, a następnie umieść je na stronie tak, by ułatwiły użytkownikom polecenie Twojej treści.

    Dystrybucja treści: Social Plugins

    Data dodania: 01.02.2015 Kategoria: Strategia Social Media
    Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,