Nie jesteś już dla mnie tajemnicą. - maciejdziedzic.pl
  • Inne
  • Muzyka na YouTube
  • Muzyka na Instagramie
  • Muzyka na Facebooku
  • Strategia Social Media
  • Nie jesteś już dla mnie tajemnicą.

    Kiedyś napisałem tekst pt. „Dlaczego chcesz pracować w social media?”, gdzie w pewnym momencie poruszyłem kwestię psychiki socialowca. Jednocześnie inny tekst poświęciłem temu, co wiedzą o nas wytwórnie muzyczne (no i agencje oraz sklepy internetowe). I wiecie co? Nigdy nie spodziewałem się, że dostanę takiego internetowego strzała w pysk jak dzisiaj.

    Tekst dedykowany jest jednej z osób, którą „odkryłem” w czasie wykonywania swoich codziennych obowiązków. Jest to sytuacja w 100% prawdziwa. Wpis zawiera bardzo dużo informacji, które sama udostępnia w Internecie, jednak nie chcąc robić jej problemów zmieniłem imię (żeby było najłatwiej – na swoje) oraz pominąłem kilka istotnych kwestii, które pomogłyby innym ją namierzyć i wykorzystać do swoich celów lub przysporzyć jej kłopotów.

    _______________________

    Drogi Maćku,

    Znalazłem Cię przypadkiem, jednak nie jako przypadkowa osoba. Krzyczysz w miejscu, gdzie słychać Cię najgłośniej, a jednocześnie czujesz się najbezpieczniej – gdzie nie masz kontaktu z realnymi znajomymi i wydaje Ci się, że piszesz „w powietrze”.

    Wiem, że masz 18 lat, gdzie i jakie kupujesz swoje ubrania oraz w jakim rozmiarze, znam Twój numer telefonu i dokładny adres. Wiem, czego słuchasz, gdzie chodzisz i  jak komunikujesz się ze znajomymi w serwisach społecznosciowych. Wiem, że jesteś zagorzałym fanem jednego z najpopularniejszych obecnie zespołów muzycznych na świecie, że nie chcesz mieć jednego z modeli telefonów, że chciałbyś kiedyś mieć swoją wytwórnie muzyczną. Rozumiem, że boisz się wysokości, palisz weed i dowiedziałem się w jakiej sieci masz telefon. W każdej chwili mogę dowiedzieć się do której klasy chodzisz, kto jest Twoim wychowawcą i jakie masz oceny – znam przecież szkołę, do której uczęszczasz.

    Znam Twój kolor oczu i wystrój Twojego pokoju, chociaż nie widziałem ani jednego zdjęcia. Wiem również, że jesteś biseksualny i mimo luźnego podejścia masz z tym problem. Sam powiedziałeś mi również jak wygląda każdy z Twoich dni – ogólnie, ale wystarczająco, by móc powiedzieć Ci kilka słów.  Wiem, że szlag Cię trafia, bo ojciec zaczął chorować, a Twoja matka wciąż pije i jej humor waha się pomiędzy myślami samobójczymi, a decyzją o wyprowadzce, w zależności od ilości wypitego alkoholu.

    Tego wszystkiego dowiedziałem się dzięki temu, że odezwałeś się dzisiaj do marki, którą obsługuję. Wystarczyło kilka kliknięć, jedno wyszukiwanie w Google i przestałeś być dla mnie tajemnicą.

    Mógłbym wysłać Ci paczkę produktów z ckliwym listem, a potem fajnie to ograć na fanpage’u. Kumasz, to tak zwany marketing. Ale wiesz co?

    Pieprzyć marketing. Pieprzyć te dane. Chciałem Ci podziękować. W natłoku codziennych obowiązków zdążyłem zapomnieć o ważnej kwestii.

    Codziennie monitoruję sieć – każdego dnia inny jej obszar, w zależności od obowiązków, jakie trafią mi się danego dnia. Mój mózg i pliki w Excelu przerabiają dziennie dość dużą dawkę informacji o różnych osobach – tych bardziej i mniej znanych, ale przede wszystkim o zwykłych użytkownikach, razem z ich problemami, o których nigdy nie będę mieć bladego pojęcia.

    Strzeliłeś mi w mordę o wiele mocniej niż ktokolwiek inny. Przypomniałeś, że jest ta granica, której przekraczać nikomu nie wolno. I za to wielkie, ogromne dzięki.

    Nie wiem jak potoczy się Twoje życie. Nie zdecydowałem się na kontakt bezpośredni. Nie mogę Ci w żaden sposób pomóc – mogę jedynie powiedzieć Ci żebyś się trzymał, cokolwiek się stanie.

    Dzięki. I wyrzuć ten cholerny nóż, on tylko przysporzy Ci problemów.

    _______________________

    Cokolwiek robisz jako marketer, pamiętaj, że te wszystkie tabelki, cyferki, interakcje to nie tylko potencjalny lub faktyczny klient firmy, którą obsługujesz. To człowiek, z problemami jak Twoje, z życiem takim samym jak Twoje, tylko być może na innym poziomie. I nigdy nie waż się wykorzystać  czyichś problemów do zabiegów marketingowych.

    Data dodania: 10.03.2014 Kategoria: Strategia Social Media
    Tagi: , ,